Goed nieuws voor Adyen, en voor McDonald’s.
Adyen heeft woensdag bekend gemaakt dat zij de samenwerking met McDonald’s gaan uitbreiden naar de mobiele app van de hamburgerketen in de Verenigde Staten. Er zijn geen financiële details gepubliceerd. In het Verenigd Koninkrijk werkt Adyen al sinds 2020 samen met McDonald’s. Deze formule wordt nu verder uitgebreid naar andere markten wereldwijd.
De chief information officer van McDonald’s, Whitney McGinnis, is zeer te spreken over deze samenwerking. Adyen heeft hoge volumes kunnen verwerken tijdens piekmomenten, bijvoorbeeld tijdens de drukste uren van de dag. De extra vraag als gevolg van aanbiedingen is tevens prima door Adyen verwerkt. Vaste klanten die hun betaalmethode hebben vastgelegd kunnen extra profiteren, omdat de bestellingen sneller worden afgehandeld. Bovendien werden er minder creditcards geweigerd tijdens het opgeven van de orders.
- - -
Disclaimer
Beursblog.nl geeft geen beleggingsadvies, we proberen je te voorzien van nieuws, nieuwsoverzichten, blogs, columns, en uitleg. Dit om je handvatten en inzichten te geven om zelf de beslissingen te nemen die het beste bij jouw financiële situatie passen.
Gedetailleerde uitleg over hoe je onze berichtgeving dient te interpreteren vind je hier.
Meer informatie over wie we zijn, wat we doen, vind je hier.